Az előző blogban már írtuk, hogy a fordítói munka nehéz, de 100% koncentráció mellett rengeteg olyan aprósággal tudod növelni a hatékonyságodat, amire lehet, hogy nem is gondoltál. Ötöt már megbeszéltünk, íme újabb 4 hatékonyság menedzselő tipp.

Így lesz hatékony a munkavégzés

A hatékony munkavégzés nem csupán a kemény munka, hanem koncentrált és az elhatározáshoz tartott munkavégzést is jelent. A most összegyűjtött egyszerűen betartható de hatékony tippek és trükkök segíthetnek a fordítóknak abban, hogy javítsák produktivitásukat, miközben fenntartják a magas színvonalú munkát. A hatékony munkavégzés nemcsak a munka minőségét növeli, hanem hozzájárul a munka és a magánélet közötti egyensúly megőrzéséhez is.

 

Újítsd meg a munkaterületedet

Akár otthonról, akár irodában dolgozol, egy számodra ideálisan kialakított és inspiráló munkaterület jelentősen növeli a hatékonyságodat. A te döntésed, hogyan érzed jól magad: lehet a munkaterület minimalista egyszínű, amelyek megnyugtatóak, tiszta felületek és modern, funkcionalitásra törekvő bútorok, vagy akár lehet barokk, rokokó, bármilyen, akár még eklektikus is. Ugyanakkor fontos, hogy a munkaterület motiváljon, tükrözze a stílusod és a szellemiségét.

Fontos a megfelelő napfény, az, hogy berendezésének elhelyezése legyen ergonomikus. Lényeges, hogyan ülsz, hol van a képernyő, a billentyűzet és az egér. Szuper ha minden átlátható és tiszta, nincsenek kábelek.

 

Fontos az egészséged

Még mindig sokaknak vakfolt a munka-egészség egyensúly az egészséges munkahely. Pedig olyan egyszerű… A fizikai és mentális egészséged mindig az első helyen áll. Egy „meggyötört” test és elme nem tud hatékonyan dolgozni. Az általános fittséged rendkívül fontos és könnyen tehetsz érte. Bármennyi munkád is van és bármennyire sietsz ne hagyd ki a reggelit. Igyál elegendő vizet, néha – amikor szünetet tartasz – sétálj, guggolj le, csinálj pár gyakorlatot. Akármennyire sok dolgod van a napi 8 óra alvás elengedhetetlen.

 

Nagyon fontos, hogy priorizálj

Fontosak a projektmenedzsment készségek, hogy rangsorold a feladataidat, döntsd el, melyik sürgős, fontos vagy melyik az melyik „ráér”. Az, hogy produktív vagy, nem feltétlenül jelenti azt, hogy elképesztően keményen vagy gyorsan dolgozol. Sokkal könnyebben érhetsz el nagyobb „termelékenységet”, ha hatékonyan teszed.

Szupertipp, hogy minden napra állíts be 3 priorizált feladatot és nevezd el kritikus munkáknak és igyekezz minden nap elsőként elvégezni őket. Ezután, ha van szabadidőd, elintézheted a többi feladatot is, vagy akár megjutalmazhatod magad azzal is, hogy nem dolgozol tovább, hiszen készen vagy.

 

Ne hagyd ki a szüneteket

Az emberek hajlamosak kihagyni a szüneteket, mert a szünetben hozzák be a csúszásokat, vagy az a tervük, hogy ha az 5 szünetet végig dolgozzak akkor ennyivel is hamarabb végeznek majd, de ez nem igaz. Rendszeres szünetek nélkül a koncentrációd gyorsan csökken. Ugyanazt a munkát hosszabb idő alatt tudod majd megoldani.

Ezért a test és az elme számára a pihenőidők elengedhetetlenek ahhoz, hogy továbbra is hatékonyan tudj dolgozni. A túlzott munka azonban nem vezet produktívabb eredményekhez, ezért a szakértők azt tanácsolják, hogy 90 percenként tartsunk egy rövid szünetet.

 

Ne végezz több feladatot

Fontos: most nem azt írjuk, hogy ne vállald túl magad, hanem azt, hogy ne végezz több feladatot, mint amennyit egy nap alatt tudsz: egyszerűen kiég az agyad a terheléstől. A jó teljesítményhez szükséges a tiszta, kipihent agy, a fizikai jólét és a projektek befejezésének megtervezésére szánt idő. Ha stresszes multitasker vagy, akinek állandóan sok mindent kell egyszerre csinálnia, az azt jelenti, hogy ritkán végzed hatékonyan és eredményesen a munkádat.

Sokféleképpen lehetsz produktívabb. Ezek a tippek és tanácsok gyakran csak rövid távú motivációs lökést adnak. Tartsd be őket, de ügyelj arra, hogy változtass a szokásaidon és szervezd meg a mindennapjaidat. Így produktívabb lehetsz anélkül, hogy többet dolgoznál.

Kérdése van?