A fontos hirdetéseken túl van néhány olyan lehetőség, amely segítségével könnyen és hatékonyan tudod népszerűsíteni a fordítói szolgáltatásodat. Összegyűjtöttük melyek ezek, lesz köztük olyan amelyikre nem is gondoltál.

Azonnali bevétel vs. építkezés, vagy együtt?

Mielőtt tovább olvasod a cikket arra kérünk, hogy felejtsd el az összes – kiabáló – marketingguru összes ötletét: gondolj csak bele, hogy ha ennyire pontosam tudják a siker útját, a lépéseket, miért neked mondják el aprópénzért ahelyett, hogy milliárdos cégeket építenének.

Maradjunk a realitás útján.

Ha népszerűsíteni szeretnéd a fordítói szolgáltatásodat 3 választásod van: vagy az azonnali bevételre koncentrálsz (ehhez hirdetni kell) vagy lépésről lépésre építkezel (a social media csatornákon éppúgy, mint a honlapon vagy offline) vagy kevert stratégiával haladsz és a kettőt együtt teszed. Íme, mindre egy példa és néhány ötlet mit tegyél.Tudtad, hogy az orosz űrnyelv?

PPC hirdetések (megmagyarázzuk)

A leggyorsabb módja a vevőszerzésnek (a népszerűsítésnek az ismertségnek) azok a hirdetések, amikre kattintva fizetsz a látogatónak, hogy megismerjenek (szándékosan nem azt írjuk, hogy megrendeljenek tőled egy fordítást, mert bár az a cél, ehhez sok egyébnek is stimmelnie kell). A Google Ads (amikor egy kulcsszóra hirdetsz: például az „angol fordítás-ra” vagy a Facebook hirdetések (de már több más platformon is megteheted) ilyenek. A cél az lenne, hogy ha kattintanak akkor – mivel fizetsz érte – a kattintás megrendelést hozzon. Ha nem akarod megtanulni ezeket a rendszereket akkor szakértőre lesz szükséged.

Offline

Hajlamosak vagyunk félvállról venni az offline, a hagyományos értékesítési csatornákat, pedig rengeteg hasznos van. Ha tudsz orvosi szakszöveget fordítani (vagy ez a specialitásod) és kiállítasz egy orvosi konferencián biztos, hogy lesz néhány új partnered. Vagy megteheted, hogy ismerkedési céllal, célzottan beszélgetsz másokkal. Hirdethetsz lapokban, írhatsz olyan szakértő cikkeket ahol ott a neved, vendégcikket, de akár óriásplakátot is készíttethetsz. Nem feltétlen lesz azonnali bevételed, de előfordulhat.

Építs közösséget

Biztos van olyan csoport/oldal a Facebookon, Instán, LinkedIn-en vagy bárhol máshol, amit követsz, amiben benne vagy. Egyrészt ezekben a csoportokban tudsz „szakértőként” válaszolni a feltett kérdésekre (így megismerik a nevedet) másrészt pont ugyanezt kell tenned neked is: a vállalkozásod, a szolgáltatásod nevében létrehozni egy csoportot/oldalt és gyűjteni azokat, akik érdeklődhetnek a szolgáltatásod iránt, és akik később lehetnek az ügyfeleid. Hosszadalmas munka, amivel naponta kell foglalkozni a csoporttal, de megéri majd.

Legyen honlapod, ugye van?

Nincs egyszerűbb módszer népszerűsíteni a szolgáltatásodat, mint az, hogy készítesz (vagy ha van akkor folyamatosan frissítesz) egy honlapot és azok, akik téged keresnek megtalálnak és mindent megtudhatnak rólad. Klasszikus, de akkor is, amikor éppen alszol vagy nyaralsz.  Ez tényleg ilyen rém egyszerű (persze rengeteg finomítást igényel).

Párhuzamos világ

Senki nem akadályozhat meg abban, hogy miközben teszel valamit (például még tanulsz, valahol átmenetileg dolgozol, vagy éppen babázol) egy párhuzamos világban mindent megtegyél, amit írtunk azért, hogy lassan egyre több és több ügyfeled legyen.

Ez olyan, mint most ez a pillanat: lehet, hogy szeretnél egy szuper fordítóirodával dolgozni? Vedd fel velünk a kapcsolatot, mindig keresünk új fordítókat. Persze, az is lehet, hogy fordíttatani szeretnél: szívesen fordítunk neked is. Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Kérdése van?